Förutom doften av smakrika ostar, nybakat bröd och fantastiska delikatesser så är kvalitet det första som slår en när man kliver in genom dörrarna till nya NK Saluhall. Nordiska Kompaniet har sedan öppningen av varuhuset 1902 levererat kvalitet och service utöver det vanliga och jobbar ständigt för att överträffa sina kunders förväntningar! Hit kommer matentusiaster från jordens alla hörn för att få smakupplevelser i världsklass – och vi förstår varför!

I den fantastiska förvandling som nya NK Saluhall nu genomgått inför nyöppningen i mars 2019 var vår terrazzo ett självklart val för arkitekterna och installatören Stockholms Platt.

Vi har tillsammans med de proffsiga arkitekterna på Strategisk Arkitektur fått äran att skapa den perfekta kulören som har gett hela Nya NK Saluhall ett otroligt lyft. Terrazzon, som är unikt framtagen för NK Saluhall, är en kombination av en ljusare botten med inslag av en mörkgrön högkvalitativ italiensk marmorsten i olika storlekar. Kulören bryter av mot resterande inredning och tillför en lyxig känsla till det gastronomiska konceptet man velat skapa för hela saluhallen. Golvet binder ihop området kring butikerna i saluhallen och hjälper till att skapa en härlig traditionell saluhallsupplevelse. Den lyxiga känslan är hela tiden närvarande, oavsett om du är i NK Saluhall för att äta lunch, spana på kändisar eller köpa med dig goda charkuterier hem inför helgen.

Kulören för nya NK Saluhall har blivit så omtyckt av både beställaren och alla oss på Herrljunga Terrazzo att vi nu valt att lägga till den i sortimentet ”Herrljunga XQ” under namnet HT-VINCENZO.